ASENOVA, MIGLENA
ASENOVA, MIGLENA
Dipartimento di Matematica Federigo Enriques
Interdisciplinarity in STEM education: A category-theoretical model from the viewpoint of Mathematics
2025 M. Asenova, R. Capone
Integrating fallibilism and formal logic: A Peircean approach to Lakatos’ methodology
2025 M. Asenova
Dynamic conceptualisation of density of Q in R: Upper-secondary school students’ spontaneous conceptions and arguments
2025 C. Grisendi, M. Asenova
Investigating the effectiveness of a training model for developing semiotic interpretative knowledge in mathematics education
2025 M. Asenova, A.D. Zozzo, M. Garzetti
Kind of warrants and proofs used by upper secondary students in intuitively approaching the density of Q in R
2025 C. Grisendi, M. Asenova
Teorías relevantes en Educación Matemática
2024 M. Asenova, B. D´amore, M. Fandiño Pinilla, C. Fúneme Mateus, M. Iori, G. Santi
Modelo argumentativo Nyaya y razonamiento deductivo
2024 M. Asenova
Concezioni spontanee e argomentazioni di studenti di Scuola Secondaria di Secondo Grado riguardo alla densità di ℚ in ℝ
2024 C. Grisendi, M. Asenova
Quando capire lo studente è un’attività di problem solving: registri semiotici e interpretazione in matematica
2024 M. Asenova, A. Del Zozzo, M. Garzetti
Definizione categoriale di Oggetto matematico in Didattica della matematica
2024 M. Asenova
The Semiotic perspective in teachers’ training in Mathematics Education
2024 M. Asenova, A. Del Zozzo, M. Garzetti
Creativity in mathematical learning: A model to explain the cognitive functioning of creative processes and provide general design requirements
2024 A. Gelmi, M. Garzetti, M. Asenova
Enhancing Teacher Training in Mathematics Education: A Model for a Semiotic Approach to Feedback and Interpretative Knowledge
2024 M. Asenova, A. Del Zozzo, M. Garzetti
Bridging the Gap: An Epistemic Logical Model for Analysing Students’ Argumentation and Proof in Mathematics
2024 M. Asenova
Is theoretical topic-specific research “old fashioned”? An epistemological inquiry about the ontological creativity of Mathematics Education Research
2024 M. Asenova
La conoscenza semiotica interpretativa dell’insegnante di matematica: esempi e riflessioni
2023 M. Asenova, A. Del Zozzo, G. Santi
An epistemic-logical model for analysis of students’ argumentation in Mathematics Education research
2023 M. Asenova
Mathematical objects within a transitory epistemology
2023 M. Asenova
Una definizione categoriale di covariazione al secondo ordine: Aspetti epistemologici e didattici = A categorical definition of second order covariation. Epistemological and didactical aspects
2023 M. Asenova, S. Bagossi, F. Arzarello
I numeri : Matematica, storia, giochi e curiosità, per una didattica corretta ed efficace
2023 B. D’Amore, M. Asenova, A. Del Zozzo, M. Fandiño Pinilla, M. Iori, G. Nicosia, G. Santi