ASENOVA, MIGLENA
ASENOVA, MIGLENA
Dipartimento di Matematica Federigo Enriques
Interdisciplinarity in STEM education: A category-theoretical model from the viewpoint of Mathematics
2025 M. Asenova, R. Capone
Integrating fallibilism and formal logic: A Peircean approach to Lakatos’ methodology
2025 M. Asenova
Dynamic conceptualisation of density of Q in R: Upper-secondary school students’ spontaneous conceptions and arguments
2025 C. Grisendi, M. Asenova
Kind of warrants and proofs used by upper secondary students in intuitively approaching the density of Q in R
2025 C. Grisendi, M. Asenova
Investigating the effectiveness of a training model for developing semiotic interpretative knowledge in mathematics education
2025 M. Asenova, A.D. Zozzo, M. Garzetti
Modelo argumentativo Nyaya y razonamiento deductivo
2024 M. Asenova
Definizione categoriale di Oggetto matematico in Didattica della matematica
2024 M. Asenova
Bridging the Gap: An Epistemic Logical Model for Analysing Students’ Argumentation and Proof in Mathematics
2024 M. Asenova
Teorías relevantes en Educación Matemática
2024 M. Asenova, B. D´amore, M. Fandiño Pinilla, C. Fúneme Mateus, M. Iori, G. Santi
The Semiotic perspective in teachers’ training in Mathematics Education
2024 M. Asenova, A. Del Zozzo, M. Garzetti
Creativity in mathematical learning: A model to explain the cognitive functioning of creative processes and provide general design requirements
2024 A. Gelmi, M. Garzetti, M. Asenova
Enhancing Teacher Training in Mathematics Education: A Model for a Semiotic Approach to Feedback and Interpretative Knowledge
2024 M. Asenova, A. Del Zozzo, M. Garzetti
Concezioni spontanee e argomentazioni di studenti di Scuola Secondaria di Secondo Grado riguardo alla densità di ℚ in ℝ
2024 C. Grisendi, M. Asenova
Quando capire lo studente è un’attività di problem solving: registri semiotici e interpretazione in matematica
2024 M. Asenova, A. Del Zozzo, M. Garzetti
Is theoretical topic-specific research “old fashioned”? An epistemological inquiry about the ontological creativity of Mathematics Education Research
2024 M. Asenova
La conoscenza semiotica interpretativa dell’insegnante di matematica: esempi e riflessioni
2023 M. Asenova, A. Del Zozzo, G. Santi
An epistemic-logical model for analysis of students’ argumentation in Mathematics Education research
2023 M. Asenova
Mathematical objects within a transitory epistemology
2023 M. Asenova
Una definizione categoriale di covariazione al secondo ordine: Aspetti epistemologici e didattici = A categorical definition of second order covariation. Epistemological and didactical aspects
2023 M. Asenova, S. Bagossi, F. Arzarello
I numeri : Matematica, storia, giochi e curiosità, per una didattica corretta ed efficace
2023 B. D’Amore, M. Asenova, A. Del Zozzo, M. Fandiño Pinilla, M. Iori, G. Nicosia, G. Santi