GEROSA, ALESSANDRO
GEROSA, ALESSANDRO
Dipartimento di Scienze Sociali e Politiche
The Hipster Economy : Taste and Authenticity in Late Modern Capitalism
2024 A. Gerosa
Un approccio metodologico allo studio degli algoritmi di personalizzazione su TikTok
2024 L. Bruschi, A. Gandini, G. Giorgi, A. Gerosa
The Loop of Loops: The Recursive Dynamics of Videos on Social Media
2024 G. Giorgi, A. Gerosa
Regimes of visibility : Unravelling media, conflict, and hegemony in place branding processes
2024 A. Gerosa
What is ‘Neo-Craft’ Work, and Why it Matters
2023 A. Gandini, A. Gerosa
Tracce di opinione pubblica algoritmica: il caso dell'infodemia
2023 S. Keeling, A. Gerosa
Subjectivity and algorithmic imaginaries: the algorithmic other
2023 A. Gandini, A. Gerosa, L. Giuffre, S. Keeling
BRNBQ: le estetiche della teppa urbana nella «piazza digitale» di instagram
2022 G. Giorgi, A. Gerosa
The resurgence of craft retailing: marketing and branding strategies in the food and beverage sector
2022 A. Gerosa
The hidden roots of the creative economy: a critical history of the concept along the twentieth century
2022 A. Gerosa
New working spaces and COVID-19 : Analyzing the debate through Twitter
2022 A. Gerosa, I.M. Ceinar
The algorithmic public opinion: a literature review
2022 A. Gandini, A. Gerosa, B. Gobbo, S. Keeling, L.M. Leonini, L. Mosca, M. Orofino, U. REVIGLIO DELLA VENARIA, S. Splendore
The Memetic Cult of Personality of Politicians During the Pandemic
2021 A. Gerosa, G. Giorgi
The Bottom-up Place Branding of a Neighborhood: Analyzing a Case of Selective Empowerment
2021 A. Gerosa, M. Tartari
Cosmopolitans of regionalism: dealers of omnivorous taste under Italian food truck economic imaginary
2021 A. Gerosa
Il lavoro condiviso: La trasformazione degli spazi di coworking durante l’emergenza Covid-19
2021 A. Gerosa, C. Manzo, I. Pais
THE HIPSTER ECONOMY
2020 A. Gerosa
Il quartiere NoLo, un caso di rebranding dal basso: tra creatività, innovazione sociale e criticità
2020 A. Gerosa, M. Tartari
The Importance of Being Taste Dealers in the Contemporary Food Economy
2020 A. Gerosa
Alcohol and the city
2019 A. Gerosa