This paper focuses on a traineeship experience for students of the Master Degree Course in Pedagogical Sciences at the University of Milano Bicocca. After an introduction on the complexity related to the profile of adult educators, the paper will discuss the fundamental assumptions that oriented the provisional traineeship structure and the role of tutors. After the critical process of evaluation of a pilot course, the paper will focus on the transition from a traineeship with a research-based approach to a guidance model with a blended-learning one. Keywords: Adult educators, Master Degree traineeship, Blended-learning.

Un'esperienza di tirocinio per professionisti educativi di secondo livello: da un approccio centrato sulla ricerca allo sviluppo di un modello tutoriale di blended learning / C. Palmieri, M.B. Gambacorti Passerini, A. Galimberti, L. Zannini (ETV : Educazione per tutta la vita). - In: L'educazione permanente a partire dalle prime età della vita / [a cura di] L. Dozza, S. Ulivieri. - Prima edizione. - [s.l] : Franco Angeli, 2016. - ISBN 9788891734198. - pp. 544-552 (( convegno Siped tenutosi a Bressanone nel 2015.

Un'esperienza di tirocinio per professionisti educativi di secondo livello: da un approccio centrato sulla ricerca allo sviluppo di un modello tutoriale di blended learning

M.B. Gambacorti Passerini;L. Zannini
2016

Abstract

This paper focuses on a traineeship experience for students of the Master Degree Course in Pedagogical Sciences at the University of Milano Bicocca. After an introduction on the complexity related to the profile of adult educators, the paper will discuss the fundamental assumptions that oriented the provisional traineeship structure and the role of tutors. After the critical process of evaluation of a pilot course, the paper will focus on the transition from a traineeship with a research-based approach to a guidance model with a blended-learning one. Keywords: Adult educators, Master Degree traineeship, Blended-learning.
blended Learning; master degree course; pedagogical sciences; traineeship
Settore M-PED/01 - Pedagogia Generale e Sociale
2016
Book Part (author)
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Zannini_Esperienza_InFrancoAngeli_EducazionePermanente.pdf

accesso aperto

Tipologia: Publisher's version/PDF
Dimensione 693.97 kB
Formato Adobe PDF
693.97 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2434/452707
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact