Between formal openness and stratification in secondary education: Implications for social inequalities in Italy / D. Contini, M. Triventi (EDULIFE LIFELONG LEARNING). - In: Models of Secondary Education and Social Inequality: An International Comparison / [a cura di] Blossfeld H.P.;Buchholz S.;Skopek J.;Triventi M.. - [s.l] : Edward Elgar Publishing, 2016. - ISBN 9781785367250. - pp. 305-322 [10.4337/9781785367267.00030]

Between formal openness and stratification in secondary education: Implications for social inequalities in Italy

M. Triventi
Ultimo
2016

social inqualities; school tracking; educational transitions; scholastic achievement; secondary effects; Italy
Settore SPS/07 - Sociologia Generale
2016
Book Part (author)
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
2016_eduLIFE3_Contini-Triventi ITALY.pdf

accesso riservato

Tipologia: Publisher's version/PDF
Dimensione 285 kB
Formato Adobe PDF
285 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2434/1042417
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 17
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 15
social impact