From translation to transposition: Italian mathematics teachers as interlingual and intercultural mediators / O. Robutti, G. Bini - In: Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) / [a cura di] P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, E. Kónya. - [s.l] : Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME, 2023. - ISBN 978-963-7031-04-5. - pp. 2768-2769 (( Intervento presentato al 13. convegno CERME tenutosi a Budapest nel 2023.

From translation to transposition: Italian mathematics teachers as interlingual and intercultural mediators

G. Bini
Secondo
2023

Teaching resource; translation; transposition; teaching method; intercultural mediation
Settore MAT/04 - Matematiche Complementari
2023
ERME: European Society for Research in Mathematics Education
http://erme.site/wp-content/uploads/2024/01/CERME13_proceedings_full.pdf
Book Part (author)
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
2023 ROBUTTI BINI CERME13.pdf

accesso aperto

Tipologia: Publisher's version/PDF
Dimensione 808.5 kB
Formato Adobe PDF
808.5 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2434/1025348
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact