AIROLDI, MASSIMO

AIROLDI, MASSIMO  

Dipartimento di Scienze Sociali e Politiche  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 39 (tempo di esecuzione: 0.0 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autori Tipo File Abstract
Algorithmic consumer culture 2022 Airoldi, M + Article (author) -
Algorithms as Cultural Objects. Exploring Topic Modeling to Investigate How People Tweet About Algorithms 2022 M. Airoldi + Conference Object -
Complessità e bias dell'intelligenza artificiale 2022 Massimo Airoldi Article (author) -
Computational Authority in Platform Society: Dimensions of Power in Machine Learning 2023 M. Airoldi Book Part (author) -
Consumer Morality Formation on Social Media Platforms: The Case of Guns in Brazil 2023 Airoldi, Massimo + Article (author) -
Crowds and value : Italian directioners on twitter 2016 A. ArvidssonM. Airoldi + Article (author) -
Dalle parole alle pratiche: studiare elezioni locali su Facebook e Twitter : il caso “Milano 2016” 2016 M. AiroldiF. ArcostanzoS. Camatarri Conference Object -
DIGITAL DISTINCTION. STUDYING MUSICAL TASTE THROUGH DIGITAL METHODS 2017 M. Airoldi Doctoral Thesis -
Digital traces of taste: methodological pathways for consumer research 2021 M. Airoldi Article (author) -
Employee Well-Being Profiles During COVID-19 Lockdown: A Latent Profile Analysis of French and UK Employees 2021 Airoldi, Massimo + Article (author) -
Ethnography and the Digital Field: between Text and Context 2014 M. Airoldi Conference Object -
Ethnography and the digital fields of social media 2018 M. Airoldi Article (author) -
Follow the algorithm : An exploratory investigation of music on YouTube 2016 M. AiroldiD. BeraldoA. Gandini Article (author) -
I metodi digitali : fare ricerca tra online e offline, qualitativo e quantitativo 2016 M. Airoldi Book Part (author) -
Il network semantico di YouTube: Il caso della musica italiana anni Ottanta 2018 M. AiroldiA. Gandini + Article (author) -
Integrare survey e big data nella pratica della ricerca [Integrating survey and big data into research practice] 2018 Molteni F.Airoldi M. Article (author) -
Lo spettro dell’algoritmo e le scienze sociali. prospettive critiche su macchine intelligenti e automazione delle disuguaglianze [The ghost of the algorithm and the social sciences. Critical perspectives on intelligent machines and the automation of inequalities] 2020 M. Airoldi Article (author) -
L’immaginario musicale su YouTube: il caso della musica anni Ottanta in Italia 2015 M. AiroldiD. BeraldoA. Gandini Conference Object -
L’output non calcolabile : Verso una cultura algoritmica 2018 M. Airoldi Book Part (author) -
Macchine socializzate e riproduzione tecno-sociale: nuove frontiere sociologiche 2022 M. Airoldi Article (author) -