The contribution analyzes some critical issues in the procedures for entrusting the implementation of telematic booking systems for anti covid-19 vaccines. In particular, the Author emphasizes how the assignment to in-house companies has been unsuccessful. The Author also criticizes the choice of not reusing software solutions already developed for other public administrations. The comment concludes suggesting that the health emergency in progress should rather have led to make the best of the support that private operators could provide.

Il contributo analizza alcune criticità nelle modalità di affidamento della realizzazione dei sistemi di prenotazione telematica dei vaccini anti covid-19. In particolare, si sottolinea come l’affidamento a società in house non si sia rivelato idoneo a consentire di far fronte alla situazione emergenziale, criticandosi altresì il mancato ricorso all’istituto del riuso. Il commento conclude suggerendo in che modo l’emergenza sanitaria in corso avrebbe invece potuto indurre a valorizzare contributi virtuosi da parte di operatori privati.

Malfunzionamenti nella prenotazione telematica del vaccino: il risultato prevedibile di affidamenti in-house = Malfunctions in the telematic booking of the covid vaccine: the unsurprising result of in-house providing / G. Carullo. - In: CERIDAP. - ISSN 2723-9195. - 2021:2(2021), pp. 191-198. [10.13130/2723-9195/2021-2-14]

Malfunzionamenti nella prenotazione telematica del vaccino: il risultato prevedibile di affidamenti in-house = Malfunctions in the telematic booking of the covid vaccine: the unsurprising result of in-house providing

G. Carullo
2021

Abstract

The contribution analyzes some critical issues in the procedures for entrusting the implementation of telematic booking systems for anti covid-19 vaccines. In particular, the Author emphasizes how the assignment to in-house companies has been unsuccessful. The Author also criticizes the choice of not reusing software solutions already developed for other public administrations. The comment concludes suggesting that the health emergency in progress should rather have led to make the best of the support that private operators could provide.
Il contributo analizza alcune criticità nelle modalità di affidamento della realizzazione dei sistemi di prenotazione telematica dei vaccini anti covid-19. In particolare, si sottolinea come l’affidamento a società in house non si sia rivelato idoneo a consentire di far fronte alla situazione emergenziale, criticandosi altresì il mancato ricorso all’istituto del riuso. Il commento conclude suggerendo in che modo l’emergenza sanitaria in corso avrebbe invece potuto indurre a valorizzare contributi virtuosi da parte di operatori privati.
Settore IUS/10 - Diritto Amministrativo
2021
https://ceridap.eu/malfunzionamenti-nella-prenotazione-telematica-del-vaccino-il-risultato-prevedibile-di-affidamenti-in-house/
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