Training student-teachers to become specialized support teachers for classroom inclusion entails adoption of an inclusive approach. In this light we conducted a training initiative that made use of wiki and web-forum tools as a means to promote a collaborative approach. In this study we performed a categorical analysis of students’ reports on the experience, identifying inclusion indexes. The collected data reveal wide-scale use of these inclusion parameters.
La formazione degli studenti che si specializzano per diventare insegnanti di sostegno è finalizzata a favorire lo sviluppo di un approccio inclusivo. Nel presente studio si analizza un’esperienza di tirocinio in cui ci si è avvalsi delle tecnologie Wiki e Forum per favorire un approccio collaborativo. È stata condotta un’analisi categoriale sulle relazioni degli studenti per rilevare gli indici di inclusione presenti. I dati hanno evidenziato un largo utilizzo di tali parametri.
La Formazione all'inclusione degli insegnanti di sostegno con Wiki e Forum / O. Albanese, G. Aloisi, L. Calligaris, G. Conenna, B. Girani De Marco, A. Garavaglia, L. Mercadante, L. Petti. - In: TD TECNOLOGIE DIDATTICHE. - ISSN 1970-061X. - 52:1(2011), pp. 4-11. [10.17471/2499-4324/234]
La Formazione all'inclusione degli insegnanti di sostegno con Wiki e Forum
A. Garavaglia;
2011
Abstract
Training student-teachers to become specialized support teachers for classroom inclusion entails adoption of an inclusive approach. In this light we conducted a training initiative that made use of wiki and web-forum tools as a means to promote a collaborative approach. In this study we performed a categorical analysis of students’ reports on the experience, identifying inclusion indexes. The collected data reveal wide-scale use of these inclusion parameters.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
2011 Albanese et al - La Formazione inclusione insegnanti sostegno wiki forum - FULL.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Publisher's version/PDF
Dimensione
271.95 kB
Formato
Adobe PDF
|
271.95 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.




