The contribution aims at reconstructing the drive to anonymity in the art and image theories of the late 19th-early 20th centuries, with a particular focus on the German-speaking "Kunstwissenschaft".

Why anonymizing the history of images? / A. Pinotti - In: A history of cinema without names. : a research project / [a cura di] D. Cavallotti, F. Giordano, L. Quaresima. - Prima edizione. - Milano : Mimesis, 2016. - ISBN 9788869770685. - pp. 31-39

Why anonymizing the history of images?

A. Pinotti
2016

Abstract

The contribution aims at reconstructing the drive to anonymity in the art and image theories of the late 19th-early 20th centuries, with a particular focus on the German-speaking "Kunstwissenschaft".
Anonymity; Bildwissenschaft; Kunstgeschichte ohne Namen; Visual culture studies
Settore M-FIL/04 - Estetica
Settore L-ART/04 - Museologia e Critica Artistica e del Restauro
2016
Book Part (author)
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
2016-PINOTTI_Anonymizing Art History.pdf

accesso riservato

Descrizione: contributo per A History of Cinema Without Names
Tipologia: Publisher's version/PDF
Dimensione 7.79 MB
Formato Adobe PDF
7.79 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2434/425642
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact