In this article our goal is to give an account of ten years of experimentation carried out by the Centre for communication of mathematics named "matematita" and of the laboratory methods devised for all levels of mathematics teaching/Learning, analysing their potentials from the point of view of students and teachers.
In questo articolo ci proponiamo di tirare le fila di dieci anni di sperimentazione, da parte del Centro "matematita", della modalità laboratoriale a tutti i livelli dell'insegnamento/apprendimento della matematica, analizzandone le potenzialità dal punto di vista degli studenti e dei docenti.
The Mathematics Laboratory: An Outline of Contents and Methodologies / M. Dedò, S. Di Sieno. - In: LA MATEMATICA NELLA SOCIETÀ E NELLA CULTURA. - ISSN 1972-7356. - 6:1(2013 Aug), pp. 321-342.
The Mathematics Laboratory: An Outline of Contents and Methodologies
M. Dedò;S. Di Sieno
2013
Abstract
In this article our goal is to give an account of ten years of experimentation carried out by the Centre for communication of mathematics named "matematita" and of the laboratory methods devised for all levels of mathematics teaching/Learning, analysing their potentials from the point of view of students and teachers.Pubblicazioni consigliate
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.