The article aims at tracing a survey of the publishing houses working on technical handbooks for high school in Italy after the unification. The narrow boundaries between handbooks for specialised workers and schoolbooks is one of the main topic of the work. In the end, the article proposes a short history of the work by three publishing houses in this field: Hoepli, Francesco Vallardi and Giovanni Massa

Nuovi libri per nuovi studenti : gli editori di testi scientifici per le scuole secondarie a Milano / E. Marazzi - In: L'istruzione secondaria nell'Italia unita (1861-1901) / C.G. Lacaita, S. Soldani, G. Benedetto, E. De Fort, S. Morgana, G. Polimeni, G. Chiosso, L. Pepe, A. SIlvestri, G. Fumi, L. Giuliacci, E. Landoni, M. Fugazza, A. Burattu Mazzotta, O. Selvafolta, E. Marazzi, S. Morosini, M. MOrandi, M. Ferrari, L. Cavazzoli, D. Franchetti ; [a cura di] C.G. Lacaita, M. Fugazza. - Milano : FrancoAngeli, 2013. - ISBN 9788820453305. - pp. 298-313

Nuovi libri per nuovi studenti : gli editori di testi scientifici per le scuole secondarie a Milano

E. Marazzi
2013

Abstract

The article aims at tracing a survey of the publishing houses working on technical handbooks for high school in Italy after the unification. The narrow boundaries between handbooks for specialised workers and schoolbooks is one of the main topic of the work. In the end, the article proposes a short history of the work by three publishing houses in this field: Hoepli, Francesco Vallardi and Giovanni Massa
manualistica ; editoria ; scolastica ; istruzione tecnica ; scuola secondaria ; storia ; handbook : publishing ; schoolbooks ; technical education ; high school ; history
Settore M-STO/08 - Archivistica, Bibliografia e Biblioteconomia
Settore M-STO/04 - Storia Contemporanea
2013
www.francoangeli.it
Book Part (author)
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2434/227954
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact