This article illustrates an oral intercomprehension activity, tested in ten classes of two secondary schools. It shows how such a plural approach to foreign languages has high potential in enhancing the students' linguistic repertoires and increasing their linguistic awareness, acting on openness to languages and fostering an intrinsically relational learning environment.

Intercomprensione orale: un’attività ludica per la scuola secondaria di secondo grado / F. Ghirardi. - In: SCUOLA E LINGUE MODERNE. - ISSN 2281-5953. - 2025:1-3(2025 Apr 17), pp. 22-29.

Intercomprensione orale: un’attività ludica per la scuola secondaria di secondo grado

F. Ghirardi
2025

Abstract

This article illustrates an oral intercomprehension activity, tested in ten classes of two secondary schools. It shows how such a plural approach to foreign languages has high potential in enhancing the students' linguistic repertoires and increasing their linguistic awareness, acting on openness to languages and fostering an intrinsically relational learning environment.
Intercomprehension; secondary school; plural approach; language didactics
Settore SPAN-01/C - Lingua, traduzione e linguistica spagnola
Settore GLOT-01/B - Didattica delle lingue moderne
17-apr-2025
https://www.anils.it/wp/2025/04/17/indice-selm-del-n-1-3-2025/
Article (author)
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Selm 1_2025_Saggio Ghirardi.pdf

embargo fino al 18/04/2028

Tipologia: Publisher's version/PDF
Licenza: Creative commons
Dimensione 1.97 MB
Formato Adobe PDF
1.97 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2434/1164661
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
  • OpenAlex ND
social impact