The article reports a case study that aims to highlight the importance of the use of the educational protocol based on an interdisciplinary approach, by the Professional Educator, that is intended as support for patient-user-person, caregivers family member in order to acquire informations in support of the health condition and to promote empowerment.
Il contributo riporta uno studio di caso che vuole evidenziare l’importanza dell’uso del protocollo educativo, basato su un approccio interdisciplinare, a cura dell’Educatore Professionale, che si vuole configurare come supporto per il paziente-utente-persona e i caregiver familiari al fine di acquisire informazioni a sostegno della condizione di salute e favorire l’empowerment.
Il protocollo educativo: strumento per l’Educatore Professionale a garanzia di un’educazione terapeutica di qualità / R. Tore, M.R. Foddi. - In: JOURNAL OF HEALTH CARE EDUCATION IN PRACTICE. - ISSN 2612-6818. - 2:2(2020 Nov), pp. 39-51. [10.14658/pupj-jhcep-2020-2-4]
Il protocollo educativo: strumento per l’Educatore Professionale a garanzia di un’educazione terapeutica di qualità
R. Tore;
2020
Abstract
The article reports a case study that aims to highlight the importance of the use of the educational protocol based on an interdisciplinary approach, by the Professional Educator, that is intended as support for patient-user-person, caregivers family member in order to acquire informations in support of the health condition and to promote empowerment.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2020 Articolo JHCEP.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Publisher's version/PDF
Dimensione
244.89 kB
Formato
Adobe PDF
|
244.89 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.