The Author ascertains that the legislation on consumer protection and food products has the common aim of increasing consumer awareness and imposing fair behaviors on companies. The Green Deal has a different approach: the information to consumers is expanded and complicated to such an extent that there is a real risk of the consumer being misinformed.
L'Autore constata la comunanza di obiettivi della normativa a tutela del consumatore e di quella agro-alimentare: colmare il deficit cognitivo del consumatore e così imporre alle imprese standard comuni di comportamento nei mercati finali. Tale paradigma viene messo in discussione dalla regolamentazione in tema di Green Deal, ove si dilata e complica a tal punto l’informazione che il consumatore rischia di essere – in verità – disinformato.
Sicurezza alimentare, mercato ed etichetta di sostenibilità / P.F. Giuggioli. - In: DIRITTO COMUNITARIO E DEGLI SCAMBI INTERNAZIONALI. - ISSN 0391-6111. - 61:4(2022 Oct), pp. 557-567.
Sicurezza alimentare, mercato ed etichetta di sostenibilità
P.F. Giuggioli
2022
Abstract
The Author ascertains that the legislation on consumer protection and food products has the common aim of increasing consumer awareness and imposing fair behaviors on companies. The Green Deal has a different approach: the information to consumers is expanded and complicated to such an extent that there is a real risk of the consumer being misinformed.| File | Dimensione | Formato | |
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