Di fronte a «Colline come elefanti bianchi» di E. Hemingway, non si può non essere incuriositi dal compito interpretativo richiesto al lettore: l'autore omette informazioni fondamentali, minacciando la comprensione della scena descritta nel testo. Questo articolo si interroga, quindi, su cosa significhi interpretare questo testo, discutendo l'idea pervasiva che interpretare coincida sempre con la risposta alla domanda "cosa voleva dire l'autore?". Sviluppando criticamente questo punto, affermerò quindi che un racconto come quello di Hemingway non solo determina un nuovo e più pregnante concetto di "interpretazione", ma coincide anche con la richiesta di un particolare coinvolgimento narrativo del lettore nel racconto stesso.
When faced with E. Hemingway's «Hills Like White Elephants», one cannot but be intrigued by the interpretation task required from the reader: the author omits fundamental information, threatening the understanding of the scene described in the text. This article questions, therefore, what it means to interpret this text, discussing the pervasive idea that interpreting always coincides with the answer to the question "what did the author mean?". Critically developing this point, I will thus affirm that a story such by Hemingway will not only determine a new and more pregnant concept of "interpretation" but will also coincide with the demand for a particular narrative involvement of the reader in the story itself.
Colline come elefanti bianchi di E. Hemingway : una proposta di studio = Hills like white elephants by E. Hemingway : a study proposal / M. Franceschina. - In: BALTHAZAR. - ISSN 2724-3079. - 2:6-7(2023), pp. 102-121. [10.54103/balthazar/22320]
Colline come elefanti bianchi di E. Hemingway : una proposta di studio = Hills like white elephants by E. Hemingway : a study proposal
M. FranceschinaWriting – Original Draft Preparation
2023
Abstract
When faced with E. Hemingway's «Hills Like White Elephants», one cannot but be intrigued by the interpretation task required from the reader: the author omits fundamental information, threatening the understanding of the scene described in the text. This article questions, therefore, what it means to interpret this text, discussing the pervasive idea that interpreting always coincides with the answer to the question "what did the author mean?". Critically developing this point, I will thus affirm that a story such by Hemingway will not only determine a new and more pregnant concept of "interpretation" but will also coincide with the demand for a particular narrative involvement of the reader in the story itself.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Colline+come+elefanti+bianchi.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Publisher's version/PDF
Dimensione
339.27 kB
Formato
Adobe PDF
|
339.27 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.