ABBIATI, GIOVANNI MARIA
ABBIATI, GIOVANNI MARIA
Dipartimento di Scienze Sociali e Politiche
The effects of an information campaign beyond university enrolment: A large-scale field experiment on the choices of high school students
2022 G. Ballarino, A. Filippin, G. Abbiati, G. Argentin, C. Barone, A. Schizzerotto
Experimental Research in Education: An Appraisal of the Italian Experience = Recherche expérimentale en éducation : une évaluation de l’expérience italienne
2022 G.M. Abbiati, G. Argentin, D. Azzolini, G. Ballarino, L. Vergolini
L’università conviene? : Un’analisi dei rischi dell’investimento in istruzione universitaria nel sistema del 3+2
2021 G.M. Abbiati, G. Assirelli, D. Azzolini, C. Barone
L’efficacia degli insegnanti : spunti di ricerca per la sociologia
2021 G.M. Abbiati
Repetita Iuvant? A Repeated Randomized Controlled Trial on the Effectiveness of an At-Scale Teacher Professional Development Program
2021 G.M. Abbiati, G. Argentin, A. Caputo, A. Pennisi
Merging datasets of CyberSecurity incidents for fun and insight
2021 G. Abbiati, S. Ranise, A. Schizzerotto, A. Siena
Peer effects in education
2020 J. Pratschke, G. Abbiati
I risultati della valutazione di impatto
2019 G. Abbiati, D. Azzolini, M. Bazzoli, A. Schizzerotto
Like with Like or Take a Hike? Friendship Networks in Italian Schools
2019 J. Pratschke, G. Abbiati
Caratteristiche socio-demografiche degli insegnanti italiani e loro influenze sugli apprendimenti degli studenti
2019 G. Abbiati, G. Argentin
Learning from Others’ Mistakes: An Analysis of Cyber-security Incidents
2019 G. Abbiati, S. Ranise, A. Schizzerotto, A. Siena
Nudging Gender Desegregation : a Field Experiment on the Causal Effect of Information Barriers on Gender Inequalities in Higher Education
2019 C. Barone, G. Assirelli, A. Schizzerotto, G.M. Abbiati
Non proprio la stessa scuola : Segregazione degli insegnanti tra scuole e abbinamento insegnanti-studenti come meccanismi nascosti di disuguaglianza nel sistema scolastico italiano = Not really the same school : Teachers inter-school segregation and teachers-students matching as hidden inequality mechanisms in the Italian school system
2018 G. Argentin, G.M. Abbiati, T. Gerosa
Espansioni e contrazioni della partecipazione scolastica in Italia dall’inizio del XX secolo ad oggi : Il ruolo delle riforme scolastiche e delle vicende economiche
2018 A. Schizzerotto, G. Abbiati, L. Vergolini
Information barriers and social stratification in higher education: evidence from a field experiment
2018 G. Abbiati, G. Argentin, C. Barone, A. Schizzerotto
Social origins, relative risk aversion and track choice: A field experiment on the role of information biases
2018 C. Barone, G. Assirelli, G. Abbiati, G. Argentin, D. De Luca
Carl L. Bankston III and Stephen Caldas," Controls and Choices-The Educational Marketplace and the Failure of School Desegregation". Lanham: Rowman & Littlefield, 2015, 144 pp
2017 G.M. Abbiati
Orientamento educativo e disuguaglianze di fronte all'istruzione universitaria in Italia: risultati di un esperimento randomizzato
2017 G.M. Abbiati, G. Assirelli, G. Argentin, C. Barone, A. Schizzerotto
Information Barriers, Social Inequality, and Plans for Higher Education : Evidence from a Field Experiment
2017 C. Barone, A. Schizzerotto, G.M. Abbiati, G. Argentin
Different teachers for different students? Evidence on teacher-student matching and its consequences in the Italian case
2017 G. Abbiati, G. Argentin, T. Gerosa