ABBIATI, GIOVANNI MARIA
ABBIATI, GIOVANNI MARIA
Dipartimento di Scienze Sociali e Politiche
The effects of an information campaign beyond university enrolment: A large-scale field experiment on the choices of high school students
2022 G. Ballarino, A. Filippin, G. Abbiati, G. Argentin, C. Barone, A. Schizzerotto
Experimental Research in Education: An Appraisal of the Italian Experience = Recherche expérimentale en éducation : une évaluation de l’expérience italienne
2022 G.M. Abbiati, G. Argentin, D. Azzolini, G. Ballarino, L. Vergolini
Repetita Iuvant? A Repeated Randomized Controlled Trial on the Effectiveness of an At-Scale Teacher Professional Development Program
2021 G.M. Abbiati, G. Argentin, A. Caputo, A. Pennisi
L’efficacia degli insegnanti : spunti di ricerca per la sociologia
2021 G.M. Abbiati
Merging datasets of CyberSecurity incidents for fun and insight
2021 G. Abbiati, S. Ranise, A. Schizzerotto, A. Siena
L’università conviene? : Un’analisi dei rischi dell’investimento in istruzione universitaria nel sistema del 3+2
2021 G.M. Abbiati, G. Assirelli, D. Azzolini, C. Barone
Peer effects in education
2020 J. Pratschke, G. Abbiati
Nudging Gender Desegregation : a Field Experiment on the Causal Effect of Information Barriers on Gender Inequalities in Higher Education
2019 C. Barone, G. Assirelli, A. Schizzerotto, G.M. Abbiati
I risultati della valutazione di impatto
2019 G. Abbiati, D. Azzolini, M. Bazzoli, A. Schizzerotto
Caratteristiche socio-demografiche degli insegnanti italiani e loro influenze sugli apprendimenti degli studenti
2019 G. Abbiati, G. Argentin
Like with Like or Take a Hike? Friendship Networks in Italian Schools
2019 J. Pratschke, G. Abbiati
Learning from Others’ Mistakes: An Analysis of Cyber-security Incidents
2019 G. Abbiati, S. Ranise, A. Schizzerotto, A. Siena
Information barriers and social stratification in higher education: evidence from a field experiment
2018 G. Abbiati, G. Argentin, C. Barone, A. Schizzerotto
Social origins, relative risk aversion and track choice: A field experiment on the role of information biases
2018 C. Barone, G. Assirelli, G. Abbiati, G. Argentin, D. De Luca
Espansioni e contrazioni della partecipazione scolastica in Italia dall’inizio del XX secolo ad oggi : Il ruolo delle riforme scolastiche e delle vicende economiche
2018 A. Schizzerotto, G. Abbiati, L. Vergolini
Non proprio la stessa scuola : Segregazione degli insegnanti tra scuole e abbinamento insegnanti-studenti come meccanismi nascosti di disuguaglianza nel sistema scolastico italiano = Not really the same school : Teachers inter-school segregation and teachers-students matching as hidden inequality mechanisms in the Italian school system
2018 G. Argentin, G.M. Abbiati, T. Gerosa
Orientamento educativo e disuguaglianze di fronte all'istruzione universitaria in Italia: risultati di un esperimento randomizzato
2017 G.M. Abbiati, G. Assirelli, G. Argentin, C. Barone, A. Schizzerotto
Information Barriers, Social Inequality, and Plans for Higher Education : Evidence from a Field Experiment
2017 C. Barone, A. Schizzerotto, G.M. Abbiati, G. Argentin
Carl L. Bankston III and Stephen Caldas," Controls and Choices-The Educational Marketplace and the Failure of School Desegregation". Lanham: Rowman & Littlefield, 2015, 144 pp
2017 G.M. Abbiati
Different teachers for different students? Evidence on teacher-student matching and its consequences in the Italian case
2017 G. Abbiati, G. Argentin, T. Gerosa