Given the increasingly important presence of China in the Western world, this contribution intends to explore the representations and stereotypes of China transmitted by a corpus of printed and on line French travel guides on China. Stereotypes and representations will be examined through the use of discourse analysis (enunciation, axiological categories, comparisons, quotations, clichés).
Data la presenza sempre più importante della Cina nel mondo occidentale, questo contributo indende esplorare le rappresentazioni e gli stereotipi sulla Cina trasmesse da un corpus di guide turistiche francesi sulla Cina stampate e on line. Stereotipi e rappresentazioni saranno esaminati attraverso alcuni strumenti dell’analisi del discorso (enunciazione, assiologici, paragoni, citazioni, clichés).
La Chine dans les guides touristiques français : Représentations et stéréotypes / C. Molinari (LINGUE CULTURE MEDIAZIONI). - In: Sguardi sull’Asia e altri scritti in onore di Alessandra Cristina Lavagnino / [a cura di] C. Bulfoni, E. Lupano, B. Mottura. - Prima edizione. - [s.l] : LED, 2017. - ISBN 9788879168267. - pp. 173-187 [10.7359/826-2017-moli]
La Chine dans les guides touristiques français : Représentations et stéréotypes
C. Molinari
2017
Abstract
Given the increasingly important presence of China in the Western world, this contribution intends to explore the representations and stereotypes of China transmitted by a corpus of printed and on line French travel guides on China. Stereotypes and representations will be examined through the use of discourse analysis (enunciation, axiological categories, comparisons, quotations, clichés).File | Dimensione | Formato | |
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