The complex enunciative structure of Gide’s L’école des femmes is considered. The three narrators relate three different parts of of the same story, but also deploy their exclusive personal viewpoints in a sort of watertight-compartment manner. Results hold that, on one hand, a double bond links creator and characters, and, on the other, narrator and creator.

Mettre le cap vers un lecteur? Le cas de L’école des femmes d’André Gide / G.L. Di Bernardini. ((Intervento presentato al convegno Mettre le cap vers un lecteur : l’utopie d’une « Terre-Cœur » en littérature tenutosi a Nantes, Francia nel 2007.

Mettre le cap vers un lecteur? Le cas de L’école des femmes d’André Gide

G.L. Di Bernardini
Primo
2007

Abstract

The complex enunciative structure of Gide’s L’école des femmes is considered. The three narrators relate three different parts of of the same story, but also deploy their exclusive personal viewpoints in a sort of watertight-compartment manner. Results hold that, on one hand, a double bond links creator and characters, and, on the other, narrator and creator.
2007
Mettre le cap vers un lecteur? Le cas de L’école des femmes d’André Gide / G.L. Di Bernardini. ((Intervento presentato al convegno Mettre le cap vers un lecteur : l’utopie d’une « Terre-Cœur » en littérature tenutosi a Nantes, Francia nel 2007.
Conference Object
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2434/62933
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact