This work concerns the language of history in secondary schools. It is a qualitative attempt to identify and distil content language features for upper secondary level history. The results of this effort are intended to serve the purpose of supporting the language of L2 students in a CLIL history content.

Scaffolding the language of CLIL history at secondary level / K.c. Miller ; G.E. Garzone. DIPARTIMENTO DI SCIENZE DELLA MEDIAZIONE LINGUISTICA E DI STUDI INTERCULTURALI, DIPARTIMENTO DI LINGUE E LETTERATURE STRANIERE, 2006. 19. ciclo, Anno Accademico 2005/2006.

Scaffolding the language of CLIL history at secondary level

K.C. Miller
2006

Abstract

This work concerns the language of history in secondary schools. It is a qualitative attempt to identify and distil content language features for upper secondary level history. The results of this effort are intended to serve the purpose of supporting the language of L2 students in a CLIL history content.
2006
English language teaching ; CLIL ; scaffolding ; upper secondary level history
Settore L-LIN/12 - Lingua e Traduzione - Lingua Inglese
GARZONE, GIULIANA ELENA
Doctoral Thesis
Scaffolding the language of CLIL history at secondary level / K.c. Miller ; G.E. Garzone. DIPARTIMENTO DI SCIENZE DELLA MEDIAZIONE LINGUISTICA E DI STUDI INTERCULTURALI, DIPARTIMENTO DI LINGUE E LETTERATURE STRANIERE, 2006. 19. ciclo, Anno Accademico 2005/2006.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2434/227862
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact