This dissertation aims at providing empirical evidence on the effectiveness of two training programs for math teachers in southern Italy (M@t.abel+ and PQM). The programs are structured as content focused, one year lenght blended training sessions. Exploiting similarities and differences in the training (mainly, on organization of tutoring sessions and the presence on incentives), the analysis show positive effects of the training on both students outcomes and teacher short and medium term behaviours. Implications for policy are discussed.

LA FORMAZIONE DEGLI INSEGNANTI IN ITALIA. LA VALUTAZIONE DI DUE POLITICHE DI FORMAZIONE PROFESSIONALE PER INSEGNANTI DI SCUOLA MEDIA / G. Abbiati ; supervisor: G. Ballarino ; co-supervisor: D. Checchi. UNIVERSITA' DEGLI STUDI DI MILANO, 2013 Mar 22. 25. ciclo, Anno Accademico 2012. [10.13130/abbiati-giovanni-maria_phd2013-03-22].

LA FORMAZIONE DEGLI INSEGNANTI IN ITALIA. LA VALUTAZIONE DI DUE POLITICHE DI FORMAZIONE PROFESSIONALE PER INSEGNANTI DI SCUOLA MEDIA

G. Abbiati
2013

Abstract

This dissertation aims at providing empirical evidence on the effectiveness of two training programs for math teachers in southern Italy (M@t.abel+ and PQM). The programs are structured as content focused, one year lenght blended training sessions. Exploiting similarities and differences in the training (mainly, on organization of tutoring sessions and the presence on incentives), the analysis show positive effects of the training on both students outcomes and teacher short and medium term behaviours. Implications for policy are discussed.
22-mar-2013
Settore SPS/09 - Sociologia dei Processi economici e del Lavoro
BALLARINO, GABRIELE
BORDOGNA, LORENZO
Doctoral Thesis
LA FORMAZIONE DEGLI INSEGNANTI IN ITALIA. LA VALUTAZIONE DI DUE POLITICHE DI FORMAZIONE PROFESSIONALE PER INSEGNANTI DI SCUOLA MEDIA / G. Abbiati ; supervisor: G. Ballarino ; co-supervisor: D. Checchi. UNIVERSITA' DEGLI STUDI DI MILANO, 2013 Mar 22. 25. ciclo, Anno Accademico 2012. [10.13130/abbiati-giovanni-maria_phd2013-03-22].
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
phd_unimi_R08485.pdf

accesso aperto

Tipologia: Tesi di dottorato completa
Dimensione 3.49 MB
Formato Adobe PDF
3.49 MB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2434/219121
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact